ponnyryttaare

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Dagens ridpass

Av ida :D - 13 oktober 2010 18:59

Dagens ridpass, 13/10-10.

_____________________________________

Dressyr i paddocken

 

I detta passet red jag i paddocken och övade väldigt mycket på formen.

Först skrittade jag på lång tygel i ca. 10 minuter. Jag försöker alltid i skritten på lång tygel korta & länga stegen. De 5 första minuterna brukar vi ha ett bra skrittempo, och de andra 5 min brukar jag korta, länga och göra halt på långa tyglar. Då använder jag rösten och benen mest.

 

Sen skrittar jag på kort tygel i ytterligare 5 minuter. Idag gick hon prima

och man behöver inte anstänga sig alls, det märks att formen är liite svårare i

vänstervarvet fortfarande men inte lika mycket som innan. På den skritten så gjorde jag lite serpentiner, volter m.m  

Efter all skritt blev det uppvärmning i trav. Hon var mycket spändare i traven, ville gärna gå högt med huvudet. Så idag försökte jag lösgöra henne med serpentiner, volter och andra böjda spår. Hon gick fint imellanåt (L)

Sen var det dags för en skrittpaus, lång tygel och lite form på halvlång tygel och även lite skänkelvikning. Hon är jätteduktig på skänkelvikning :D

 

Och efter det var det dags för galoppen. Galoppera inte så mycket idag, kände inte att det var så nödvändigt ( trava mycket idag ) men vi tog lite stora volter , duktig tjej (Y) <3

Sedan gjorde jag en liten lättare övning. Denna *kolla ner*  

Ja, denna gjorde vi alltså, gröna strecken är trav (nedsittning). Denna övning gick super då hon var både fin i formen och fina halter. Jag gjorde det aldrig men där man gör halt kan man även rygga några steg. bra övning! :)

Tillsist trava jag och red lätt, jogga lite. Hon var avslappnad och inte alls spänd längre och gick RIKTIGT fint det sista! <3

Alice är väärldens bäästa poonnii :')) <333333

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida :D - 24 oktober 2010 10:06

   ponyrideer.blogg.se hejdå (YY)

Av ida :D - 23 oktober 2010 10:10


Jahopp, då har man vaknat :) Ska rida i dag , men inte förren vid 4 eller något ^^. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu på förmiddagen, kanske ska tvätta täcken & schabrak :d Det behövs verkligen! Men det är tråkigt väder just nu så vi får s...

Av ida :D - 22 oktober 2010 22:27

hehe, har städat lite bland ridgrejjerna hemma nu ;) Det behövdes verkligen, vi har fan minst 50 olika ridstrumpor som inte har nån "kompis" eller vad man ska säga ;d är trött, så ska snart nana även om det är tidigt :D puss   ...

Av ida :D - 22 oktober 2010 20:21

har inte bloggat på länge, har verkligen inget blogghumör -.- FREDAG=kolla tv och proppa i sig godis! XD Adíos. ...

Av ida :D - 19 oktober 2010 17:05

Hejhej :) <3 Tråkig dag i skolan somvanligt -.-' Vi har Eget arbete, Matte i 1 ½ timma, Elevens val, SO och Spanska ;P Elevens val & Spanska e ganska roligt, men tummen ner för dagen ändå ;) <3 höhö, sedan åkte jag hem och åt lite och s...

Ovido - Quiz & Flashcards